Sıkça Sorulan Sorular
- 01
2D video, grafik tasarım ve animasyonlarla hazırlanan içeriklerdir. Vektörel çizimlerin, fotoğrafların, metinlerin hareket katılmasıyla oluşur.
- 02
360 derece fotoğraf çekimi, her açıdan fotoğraf çekilerek birleşimle interaktif bir görüntü elde edilir. Günümüzde bu işlemi hızlandıran özel fotoğraf makineleri geliştirilmiştir.
- 03
Alt bant reklam, televizyon programlarında veya dijital mecra programlarında ekranın alt kısmında yer alan, izleyiciye tanıtım yapan, statik veya hareketli tasarımlar ile oluşturulan reklamlardır.
- 04
Canlı yayınlar Televizyonun yanı sıra, YouTube, Facebook, Instagram TikTok, Twitch, Kick gibi popüler platformlarda yapılabilir.
- 05
Drone çekimi, havadan görüntü almak için kullanılan bir tekniktir. Uygun drone seçimi, uçuş eğitimi ve güvenlik önlemleriyle yapılır.
- 06
Video kurgu-montaj ücretleri, projenin içeriğine ve kullanılan ekipmanlara, gerekli ekibin büyüklüğüne göre değişir. Saatlik veya günlük ücretlendirme yapılır.
- 07
Firma / şirket tanıtım videosu, firmanın tarihçesi, hizmetleri ve vizyonunu tanıtmak için hazırlanan kısa videolardır.
- 08
Hikayeli videolar, marka ile müşteri arasında duygusal bağ kurar ve marka sadakatini artırır. Markaya özel hazırlanan hikaye sayesinde markanın vizyonu ve bakış açısı daha özgün yansıtılır.
- 09
Kurumsal tanıtım videosu, şirketin kimliğini ve değerlerini tanıtmak amacıyla hazırlanır. Ayrıca markanın tarihi, ofisi, vizyonu bir şirkete özel kurgu ile hazırlanır.
- 10
Lansman, bir ürün, hizmet veya projenin resmi olarak piyasaya sunulması için yapılan tanıtım etkinliğidir. Medya ve endüstri temsilcileri ile müşteri katılımıyla yapılır.
- 11
Lansman video, yeni ürün veya hizmetlerin tanıtımı için hazırlanan kısa video içerikleridir. Etkinliklerde kullanılır ve hedef kitleye ürün özelliklerini tanıtarak markanın imajını güçlendirir.
- 12
Bu videolar, ürün ya da hizmetin nasıl kullanılacağı hakkında bilgi verir ve müşteri memnuniyetini artırır.
- 13
Medya planlama, reklamın hedef kitleye etkili bir şekilde ulaşabilmesi için hangi medya araçlarının kullanılacağına karar verme sürecidir.
- 14
Pre prodüksiyon, bir projeye başlamadan önce yapılan planlama ve hazırlık sürecidir.
- 15
Prodüksiyon hizmetleri, senaryo yazımı, çekim, kurgu ve dağıtım gibi tüm aşamaları içerir.
- 16
Prodüksiyon, yaratıcı süreçlerin başlangıcından son aşamaya kadar tüm üretim aşamalarını kapsar.
- 17
Prodüksiyon şirketi, film, dizi, reklam veya müzik gibi projelerin üretimini yapan firmadır.
- 18
Proje analiz videoları, proje süreçlerini, faydalarını, başarı hikâyelerini anlatmak ve diğerlerine ilham vermek için kullanılır.
- 19
Reklam filmi fiyatları, çekim süresi, ekipman ve post prodüksiyon gibi faktörlere göre değişir. Her proje için teklif alınmalıdır.
- 20
Reklam filmi, senaryo yazımından sonra, çekim hazırlığı, çekim ve post prodüksiyon süreçleriyle tamamlanır.
- 21
Reklam filmi çekimi, marka ile yapılan toplantılar ve yazılmış senaryo doğrultusunda profesyonel ekipler tarafından yapılır.
- 22
Stok video, lisanslı ve farklı projelerde kullanılabilen, üreticiler tarafından önceden hazırlanmış video içerikleridir.
- 23
Stok videolar, stok video platformlarından satın alınabilir. Bu platformlar; Shutterstock.com, videohive.net, elements.envato.com, pond5.com örnek olarak verilebilir.
- 24
TV reklamları, bir senaryo yazımı ve prodüksiyon süreciyle yapılır. Çekimler sonrası kurgu ve efektlerle final haline getirilir.
- 25
TV veya YouTube programları için önceden konsept oluşturulur, ön hazırlık yapılır, senaryo yazılır ve çekim yapılır.
- 26
Tanıtım videosu, markanın, ürünün veya hizmetin tanıtımını yapmak amacıyla oluşturulan kısa videolardır.
- 27
Video ajansı, video içerik üretimi ve prodüksiyon hizmetleri sunan firmalardır.
- 28
Video prodüksiyonu, bir video projesinin planlanması, çekimi ve düzenlenmesi süreçlerini kapsar.
- 29
Video yapımında kullanılan yazılımlar arasında Adobe Premiere, Final Cut Pro gibi araçlar bulunmaktadır.
- 30
Video çekim ücretleri, proje detaylarına göre değişir ve genellikle teklif üzerinden belirlenir.
- 31
Yapım şirketleri, medya projelerinin üretim süreçlerini yönetir. Bu süreçler senaryo yazımı, çekim, kurgu ve dağıtım gibi aşamaları kapsar.
- 32
Ürün tanıtım videoları, ürünün özelliklerini ve faydalarını tanıtmak için etkili bir şekilde hazırlanan videolardır. Senaryo yazımı ve çekimler sonrası post prodüksiyon yapılır.
